Dilek Lisesi Forum Sayfası
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ETKİLİ DİNLEME VE DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Aşağa gitmek

ETKİLİ DİNLEME VE DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Empty ETKİLİ DİNLEME VE DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Mesaj  yunusadiyaman C.tesi Nis. 24, 2010 9:26 pm


ETKİLİ DİNLEME VE
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Sevgili öğrenciler, yapilan çalişmalar göstermiştir ki sinavlarda başarili olan veya üniversiteyi kazananlar zamaninin çoğunu çalişmakla geçirenler değil, daha uygun yöntemlerle çalişanlardir. Enkolay konu kötü çalişma şekliyle anlaşilmayabilir, fakat en zor bilgi etkili çalişma yöntemiyle kolayca kavranabilir. Anlatilan dersi kavramak ve sinavlarda başarili olmak için şu noktalar göz önüne alinmalidir.
-Çalişmaya başlamadan önce açlik, susuzluk, uykusuzluk gibi ihtiyaçlar karşilanmalidir.
-Yeterince dinlenmeden dersin başina geçilmemelidir.
-Çalişacağiniz konunun size ne gibi faydasi olacağini düşünün. Hangi ihtiyacinizi gidereceğini kavramaya çalişin.
-Ders çaliştiğiniz veya dinlediğiniz ortamin sade olmasi gerekir. Dikkat dağitici ses, gürültü venesnelerin olmamasina özen gösterilmelidir.
-Bir konuya uzun süreli çalişmak yerine 30-40 dakika çaliştiktan sonra ara verilmelidir.
-Bir saatlik ders çalişma süresini 40 dakika ders, 10 dakika tekrar ve 10 dakika da dinlenme araliklari ile bölün.
-Çalişmak için sizin kendinizi rahat hissettiğiniz zamani ve günü seçin. Çalişmak için hep ayni zamani seçmeniz işinizi kolaylaştiracaktir.
-Amaçlara ulaşmak için fazla sikici olmamakla beraber mutlaka bir plan yapin.
-Anlayamadiğiniz, size ters gelen konulari kavramadan kesinlikle diğer konulara geçmeyin. Anlayamadiğiniz noktalari sormaktan çekinmeyin.
-Öğrenilecek konu önce bir bütün olarak ele alinmali, daha sonra ayrintisina inilmelidir.
-Mümkün olduğu ölçüde konulari sinif ortaminda anlamaya çalişin. Çünkü bir konu ile ilgili olarak zihne gönderilen ilk bilgiler daha sonraki veya evdeki bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştirabilir yada zorlaştirabilir.
-Konulari kavramaya çalişirken gündelik yaşamdaki olaylarla benzerlikler kurun. Semboller geliştirin. Öğrendiğiniz bilgileri gündelik yaşamda kullanmaya çalişin.
-Bir konuyla ilgili olarak önemli görünen noktalari, kelimeleri, anahtar cümleleri saptayin; dikkat çekici hale getirin , çağrişim yapan unsurlara özen gösterin.

-Uygun araliklarla önceki bilgileri tekrar edin.

1- Herhangi bir bilgi öğrenildikten sonra 10 dakikalik tekrar bilgiyi bir gün saklar.
2- 24 saat sonra 5 dakikalik ikinci bir tekrar bilgiyi bir hafta saklar.
3- Bir hafta sonra 5 dakikalik üçüncü bir tekrar bilgiyi bir ay saklar.
4- Bir ay sonra 5 dakikalik dördüncü bir tekrar bilginin uzun süreli hafizada kalmasini sağlar.

-Okulda öğrendiğiniz bilgilerinizi arkadaşlarinizla tartişin. Okul dişinda da bu bilgilerden faydalanmaya çalişin.Okul bilgilerinizle okul dişindaki yaşantinizi birleştirin.

-Bir konuyu öğrenirken değişik kaynaklardan faydalanarak o konuyu öğrenme olasiliğinizi artirin.
-Çaliştiğiniz konuyu ya daha önceki veya daha sonraki bilgilerle bağlantilandirmaya çalişin. Konu çok uzunsa parçalara bölerek çalişin. Konuyu yarim halde birakarak dersin başindan kalkmayin.

- Etkili bir dinleyici olmak zorundasiniz. Etkili bir dinleyici olmak için şunlari bilmelisiniz.

1-İleriye bak (Tahmine çaliş): Öğretmenin anlattiklarindan hareketle daha sonra söyleyeceğini önceden tahmin etmeye çalişin.

Bunun 4 yarari vardir.
* Uyanik kalirsiniz
* Dikkat kopmalarini önler, dikkatinizi sürdürürsünüz.
* Aktif katilimda bulunursunuz.
* Motivasyonunuz artar.

Üç şekilde ileriye bakmak mümkündür
* O gün işleyeceğiniz konuyu okuyarak gelin.
* Dersten önce okurken cevaplandirilmasini istediğiniz sorulari çikarin.
* Cevap olabilecek şekilde yapilan dinleme çok verimli bir dinlemedir.
2- Fikirler: Önemli konulara kulak kabartmaniz anlamina gelir. Ders konusu bir konunun temelini oluşturan belirli fikirleri içerir. Bu fikirlerin neler olduğuna dikkat edin. Genellikle anahtar fikirler örneklerle, açiklamalarla, kanitlarla desteklenir ve sik sik tekrarlanir.
3- İşaretler: Okul bir oyundur. Bu oyunun kuralini bilerek ve buna uyarak oynarsaniz hem başarili olur, hem de bu oyundan zevk alirsiniz. Öğretmenlerin işaretlerine karşi uyanik olmak okul oyununun en zevkli yönlerinden biridir. Hiçbir öğretmen açik açik bu sinav sorusudur demez. Ancak önemli konularin işaretini verir. Şöyle ki: Önemli, başlica, can alici, Şunu unutmayin ki, burada esas fikir vs.
4- Katil: Aktif bir dinleyici olabilmek için eldeki imkanlardan en iyi biçimde yaralanmaniz gerekiyor.
Bunun için:
* Derse zamanimda gelin
* Görebileceğiniz, duyabileceğiniz, duyulabileceğiniz ve görülebileceğiniz bir yere oturun.

* Öğretmenin anlattiklarina jest ve mimiklerinizle tepki vererek dinleyin.

* Anlattiği konuyla ilgilendiğini görmek öğretmeni memnun eder. Böyle bir yolla katilimda bulunma-
niz ayni zamanda öğretmeni cesaretlendirir.

5- Araştir:
* Öğretmene konu ile ilgili sorular sorun.
* Konu ile ilgili kendi fikirlerinizi öğretmenimizle veya arkadaşlarinizla tartişin.
* Sorulariniza verilen cevabi anlamadiysaniz ve tatmin olmadiysaniz, yeni sorular sorun ve ek açiklama isteyin.
* Akliniza gelen sorulari veya konuyla ilgili yorumlarinizi unutmamak için defterinize not edin!

6- Not tutmak: Not tutmak, duyduklariniza mantikli bir çerçeve sağlayarak dersi etkin bir şekilde dinlemenize yardimci olur. Not tutmanin faydalari.
* Not tutmak unutmayi önler.
* Not tuttuğunuz zaman önemli konulari araştirma gereği duyarsiniz.
* Not tutulmadan dinlenilen bir ders büyük ölçüde ziyan edilmiş olur.

Not tutarken dikkat edilmesi gereken kurallar

* Kağit konusunda cömert olun.
* Not tutmak için bir defteriniz olsun. Sayfanin altinda, üstünde ve kenarlarinda boşluk olsun. Böylece bu boşluklara sonradan gelen bilgiler eklenir.
* Her yeni fikri yeni bir satira yazin.
* Bir kisaltma dili belirleyin: ve(&), gibi(*), kadar(=), ek oiarak ayrica(+), örneğin(ör), birbirine (11), açisindan(^), sonuç olarak (son ol) vs.
* Konuşmanin hizli aktiği yerlere _____ koyun bu kaçirdiğiniz kelimenin miktarini belirler.
* Kağida geçireceğiniz şekil vs var ise uygun boşluk birakin.
* Fazla ara vermeden notlari temize çekin. (notlari temize çekerken, boşluklari doldurarak, konu üzerinde düşünerek,mükemmel bir tekrar yapacaksiniz.
* Önemli kelimelere dikkat çekmek için kendi belirlediğiniz semboller kullanin( altini çizin,BÜYÜK HARF'LE yazin).
* Öğretmen bu önemlidir derse altini çizin, önemlidir? diye yazin.
* Yanlişlari silmeyin çizin, çünkü bu size zaman kazandirir.
* Ana başliklar, yan başliklar kullanin.
* Bir numaralama ve harfleme sistemi geliştirin.
ÖRNEK
- A B C vb Ana başliklar
- 1 2 3 vb Ana başliklar altindaki noktalar.
- a b c vb Daha az önemli noktalar.
- i ii iii vb En az önemli noktalar.

Not: Sevgili öğrenciler sinir sistemi dakikada 200-250 kelimelik bir konuşma hizina, anlama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmaci dakikada 40-70 kelimelik bir hizla konuşur. Böylece insan beyni dinlemede olduğu her dakika için 160-180 kelimelik bir süre boş kalir. Bu süre dikkatin dağilmasini
son derece kolaylaştirir
.Bu boşluk:
* Konuşanin ne demek istediğini düşünerek.
* Anlattiklarinin arkasindaki anlami kavramaya çalişarak.
* Not tutarak dikkati toplamak mümkündür.



REHBERLİK SERVİSİ

yunusadiyaman

Mesaj Sayısı : 11
Kayıt tarihi : 24/04/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz